Sümeyye Hanıma biz de göz kırpıyoruz
manşet, tiyatro 02:13
Recep Tayyip Erdoğan'ın müstakbel kızı Sümeyye Hanım geçen cuma (8 nisan) arkadaşıyla birlikte Ankara Devlet Tiyatrosunun oyunu olan Genç Osmanı izlemeye gitmiş. Çankırı polis kolejinden öğrenciler (cemaatten olsa gerek) salonu doldurduğu için sadece önde yani protokol denen yerde boş yer kalmış tesadüfe bakın, Sümeyye Hanım ve arkadaşı öne oturmuşlar.
Sonra oyunun bir sahnesinde oyunculardan biri (iddiaya göre Tolga Tuncer) Sümeyye Hanıma göz kırpmış, kaş yapmış falan akabinde Sümeyye Hanım arkadaşıyla salonu terk etmiş ardından öğrenci polisleride salonu boşaltmış. Eve varmış arkadaşlarını toplamış bir mektup yazmışlar ve bu mektubu facebok ta yayınlamışlar.
Mektupta vermiş veriştirmiş bir kasımpaşa hanımcığı edasıyla. Heykelllere ucube diyen babanın kızı da oyuncuların mimik, jest, hareketlerine müdahale ederek dahil olmuş -böyle sanatın içine tükürenler-tayfasına.
Mektuptaki iddiaya göre, oyuncunun repliği olan "halkın çoğu aç, azı toksa" kısmında "azı tok" derken sümeyye hanımı göstermiş.
Mektup facebokta yayınlandıktan sonra AKP'nin yandaş medyası ve sanatçıları! Ankara Devlet Tiyatrosu oyuncusu Tolga Tuncer'e yönelik linç kampanyasına başladılar.
Sümeyye Hanım,
Bu bir oyunculuk biçimidir, bu biçimde dördüncü duvar yoktur, seyirciyle ilişkiye geçilir, seyirci oyuna dahil edilir, sizi eğlendirmek için orada olmazlar. Tolga Tuncer'in epik yeteneği sizi oyuna dahil etmiştir fakat siz dahil olmak istememiş ve polis arkadaşlarınla salonu terk etmişsiniz, çünkü siz "azı tok" olanlarsınız.
Ne istiyordunuz önünüzde secde etmelerini mi bekliyordunuz.
Bu oyunculuk biçimi mevcut tiyatro anlayışına ideolojik müdahalede (epik müdahale) bulunur, egemen ideolojiye müdahaledir. Sizin ideolojinizle özdeşleştirmez seyirciyi, "azı tok" olanlara "göz kırpar" ve tok olanları tüm çıplaklığıyla gösterir. Bu biçimin oyuncuları salondaki herkese göz kırpar ama en önde oturanlara (protokolde) batar bu göz kırpmaları. Cemaatten olan o polis arkadaşlarınla değil de başka bir gün gerçekten tesadüfen gitseydiniz hatta en arkada bile otursaydınız yinede o göz kırpmaları ve replikler batardı size ve bir tek sen o salonu terk ederdin.
Bu bize Brecht'en kalan estetik biçimdir, "azı tok" olanları gösteren estetiktir. Sen çok yaşa Bertolt Brecht.
Sümeyye Hanım göz kırpmayan tiyatro istiyorsan (babanı da al) ağabeyinin gemiciğiyle Amerika ya git.
Mektubunuzdaki tabirler (kabalık, faşistlik, cahillik, medeniyetsiz, terbiyesiz, gerici) sizin gibileri tanımlıyor.
Evet sümeyye Hanım sizinde dediğiniz gibi bu bir sakız meselesi değildir, sizin türbanınızda değil, bu "halkın çoğu aç" olanın "azı tok" olana haklı tepkisidir. Sana, babana sülalene, düzeninize, gericiliğinize olan bir tepkidir.
"Sanatı politik düşüncelerine alet etmesinler, Devlet erkanını sanattan uzaklaştırıyor" diyen sanatçılarınıza da sözümüz -yapacağınız sanatın içine tüküreyim-dir.
Sümeyye Hanım, Babanız görüldüğü her yerde yumurtayla,
Siz göz kırpmalarıyla karşılanacaksınız.
Tiyatro Ekip
Sonra oyunun bir sahnesinde oyunculardan biri (iddiaya göre Tolga Tuncer) Sümeyye Hanıma göz kırpmış, kaş yapmış falan akabinde Sümeyye Hanım arkadaşıyla salonu terk etmiş ardından öğrenci polisleride salonu boşaltmış. Eve varmış arkadaşlarını toplamış bir mektup yazmışlar ve bu mektubu facebok ta yayınlamışlar.
Mektupta vermiş veriştirmiş bir kasımpaşa hanımcığı edasıyla. Heykelllere ucube diyen babanın kızı da oyuncuların mimik, jest, hareketlerine müdahale ederek dahil olmuş -böyle sanatın içine tükürenler-tayfasına.
Mektuptaki iddiaya göre, oyuncunun repliği olan "halkın çoğu aç, azı toksa" kısmında "azı tok" derken sümeyye hanımı göstermiş.
Mektup facebokta yayınlandıktan sonra AKP'nin yandaş medyası ve sanatçıları! Ankara Devlet Tiyatrosu oyuncusu Tolga Tuncer'e yönelik linç kampanyasına başladılar.
Sümeyye Hanım,
Bu bir oyunculuk biçimidir, bu biçimde dördüncü duvar yoktur, seyirciyle ilişkiye geçilir, seyirci oyuna dahil edilir, sizi eğlendirmek için orada olmazlar. Tolga Tuncer'in epik yeteneği sizi oyuna dahil etmiştir fakat siz dahil olmak istememiş ve polis arkadaşlarınla salonu terk etmişsiniz, çünkü siz "azı tok" olanlarsınız.
Ne istiyordunuz önünüzde secde etmelerini mi bekliyordunuz.
Bu oyunculuk biçimi mevcut tiyatro anlayışına ideolojik müdahalede (epik müdahale) bulunur, egemen ideolojiye müdahaledir. Sizin ideolojinizle özdeşleştirmez seyirciyi, "azı tok" olanlara "göz kırpar" ve tok olanları tüm çıplaklığıyla gösterir. Bu biçimin oyuncuları salondaki herkese göz kırpar ama en önde oturanlara (protokolde) batar bu göz kırpmaları. Cemaatten olan o polis arkadaşlarınla değil de başka bir gün gerçekten tesadüfen gitseydiniz hatta en arkada bile otursaydınız yinede o göz kırpmaları ve replikler batardı size ve bir tek sen o salonu terk ederdin.
Bu bize Brecht'en kalan estetik biçimdir, "azı tok" olanları gösteren estetiktir. Sen çok yaşa Bertolt Brecht.
Sümeyye Hanım göz kırpmayan tiyatro istiyorsan (babanı da al) ağabeyinin gemiciğiyle Amerika ya git.
Mektubunuzdaki tabirler (kabalık, faşistlik, cahillik, medeniyetsiz, terbiyesiz, gerici) sizin gibileri tanımlıyor.
Evet sümeyye Hanım sizinde dediğiniz gibi bu bir sakız meselesi değildir, sizin türbanınızda değil, bu "halkın çoğu aç" olanın "azı tok" olana haklı tepkisidir. Sana, babana sülalene, düzeninize, gericiliğinize olan bir tepkidir.
"Sanatı politik düşüncelerine alet etmesinler, Devlet erkanını sanattan uzaklaştırıyor" diyen sanatçılarınıza da sözümüz -yapacağınız sanatın içine tüküreyim-dir.
Sümeyye Hanım, Babanız görüldüğü her yerde yumurtayla,
Siz göz kırpmalarıyla karşılanacaksınız.
Tiyatro Ekip